top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

KarlEkon-gruppen

Offentlig·25 medlemmar

Är sublimering bäst för tryck på muggar? Vad tycker ni?

Hej! Jag funderar på att börja trycka mina egna muggar och undrar om sublimering är bäst för tryck på muggar? Vad tycker ni? Jag har läst lite om olika tekniker, men sublimering verkar vara det vanligaste. Jag hittade en sida, https://folier.se/tryckakademin-epson/, där de har en hel del information om sublimering och muggpressar, men jag skulle vilja höra lite olika åsikter innan jag bestämmer mig. Jag undrar om det finns några nackdelar med sublimering jämfört med andra metoder? Är det svårt att få bra kvalitet på trycken, eller är det relativt enkelt att lära sig? Hur bra håller trycken i diskmaskinen? Finns det andra trycktekniker som är bättre för muggar om man vill ha en viss typ av effekt, till exempel en textur eller en extra blank yta? Vilka alternativa tryckmetoder finns för muggar?

8 visningar

Sublimering är populärt för muggar eftersom det ger ett hållbart tryck som tål diskmaskin och mikrovågsugn, förutsatt att man använder rätt typ av muggar som är behandlade för sublimering. Trycket blir också väldigt detaljerat och färgstarkt. En viktig begränsning är att sublimering endast fungerar på material som är полиэстеровые eller har en speciell полиэстеровые-coating, vilket begränsar valet av muggar. Det är också viktigt att ha en bra muggpress som ger jämn värme över hela muggen.

KONTAKTA OSS

TACK FÖR DITT MEDDELANDE!

karlekon_vit (2).png

FÖRENINGSUPPGIFTER

Postadress

KarlEkon

Universitetsgatan 2

656 37 Karlstad

Besöksadress

Universitetsgatan 2

656 37 Karlstad

Organisationsnummer